Mere af det samme

Det er rigtig dårligt vejr og de lover op til stormstyrke de kommende dage. Jeg sidder indendørs og nyder kaffen… og hvad sker der så? Janus melder gøg i Sandavági. Jeg ringer til Rockmund og han har set fuglen, men ikke særlig godt, så han kan ikke sige helt sikkert, at det er en gøg. Det ville i hvert fald være vildt med en gøg nu. Rockmund tjekker den igen snart, så jeg rykker ikke før jeg ved det er noget godt. Imens kan jeg jo tjekke måger. Og det gjorde jeg også i går. Og det gav faktisk endnu en kumliens måge – denne gang i Hvannasund.

Det var et meget lyst individ, men ikke desto mindre havde den mørkere primærer og veldefineret halebånd og mindre vigtigt så havde den ret mørkt næb. Kumliens måger er fede, men når Island havde ismåge forleden, så drømmer man da om bedre fugle. Viðareiði gav desuden en smuk ad. han dværgfalk, to vindrossler og ellers ikke meget.

SiO

Leave a Reply

