Guldet glippede

Pirol - foto: Theodor A. Olsen

Ja, det skal jo ske ind imellem. Sidste år var der sneugle 15 min kørsel fra mit hus. I år var det så svigerfars bror, der igår fandt end udfarvet guldpirol og fotodokkede den. Jeg fik det dog først at vide i morges. Jeg brugte det meste af dagen på at eftersøge kræet, men den var væk. Viðareiði, Hvannasund, Kunoy, Depil og Klaksvík blev også tjekket, men den kom ikke i bogen. Øv, for det er da virkelig en fugl der er værd at kikke på. Anyways… der var lidt småfugle rundt omkring. Det blev til lidt granser, løvser, havesangere, munke og en stor præstekrave samt islom. I morgen venter Svínoy – håber jeg da!

SiO

Leave a Reply

