Hvalros igen

Odobenus rosmarus

Ja, jeg prøvede hvalrossen igen. Denne gang sammen med hustruen og vores 4 årige datter og hendes veninde. Det store dyr med de store hvide tænder gjorde sandelig indtryk på de små. Ærgerligt at længden af vingeprojektionen på en hippolais ikke er lige så spændende (endnu). Nå, men det lykkede til UG at se hvalrossen, idet det store dyr hyggede sig i strandkanten og kunne obses på 30 m afstand uden problemer. Da jeg så den tidligere i dag dykkede den konstant efter føde et stykke ude, men nu var den på vej op på stranden for at sove. Den overnattede i hvert fald på stranden forrige nat, så det gør den nok igen i nat.

Odobenus rosmarus faroeensis

Alt i alt så den ud til at være i fin form. Den gryntede indimellem, fouragerede ivrigt og virkede ikke sløv i det. Men ok, hvad ved jeg om det? I hvert fald dør den ikke af varme. Det var isnende koldt derude og masser af sne. Nu har jeg i hvert fald selv prøvet det der med, at jeg måtte skifte batteri hvert 10. minut, fordi de blev kolde og derved mistede strømmen. Så hele det arktiske set-up går op i en højere endhed for tiden. Nu mangler vi lige en narhval, en hvidfisk, en ismåge og en eskimo…

Melanie

Chefen

SiO

Leave a Reply

