Alt god om Gulls…

Sig tiden nærmer, da jeg må væk

Jeg hører vinterens stemme,

thi også jeg er kun her på træk

og haver andensteds hjemme.

§

Jeg sku ha birdet lidt mer måske

og måske også lidt bedre

men mørke dage jeg måtte se

da stormen rev mine fjedre.

Nu har Gulls ikke været åbnet i næsten ½ år. Det er en god bog, men sikke en kontrast der venter. Om 3 uger, så er den største spænding i birdertilværelsen heroppe at birde efter et groft regnvejr, hvor man lige pludselig kan finde 3-5 smithtyper udenfor vinduet. Ja, egentlig bør man trække en tur sydpå. Måske lige mellemlande ved Blåvand og se en sibirikansk fløjlsand og ellers bare nyde et varmt land syd for ækvator!

Men stop lige… det er først om 3 uger! Mega’er i slutningen af oktober er en meget kendt fænomen. 5 rubiner er bl.a. fundet på dette tidspunkt i UK. Så Kaiser Chiefs sang Ruby ruby ruby kører rundt i hovedet og jeg ser små blå nattergale, der danser rundt i natten, de vil ikke la mig være i fred… Så mørke sølvmåger og 3/4 kumliens x glaucoides typer er llaannggtt væk…

SiO

Leave a Reply

