Det bliver ikke ved med at være lige skæg…

P6017216

1. juni var jeg et smuttur på Svínoy en en god times tid. Og ja, den blev god, den time. Den første småfugl jeg støver op er en fed hvidskægget hun. Nej, faktisk er det ved at være trivielt med 3. fugl på 12 dage. Så jeg håbede på en nana eller sorthovedet… men nej, det kunne kun blive til en gærdesanger ud over den hvidskæggede. Jeg var egentlig tilfreds med turen, da jeg satte mig ind i lastbilen for at køre til båden og sejle hjem. Men så skulle chaufføren lige hente noget, så jeg fik lige 5 min mere at birde i. Og vupti, så sad der lige en sivsanger i en have. Ikke dårligt – faktisk meget flottere end sådan en hvidskæg hun. Hele denne weekend står på Svínoy, men det bliver nordøstenvind – så det skal da lige være en klyde fra Norge der blæser til Svínoy, hvis det skal give noget.

Sivsanger2

SiO

Leave a Reply

