Milvus migrans migrates to the Faroes

Svartgleda2

Yes! I dag tjekkede jeg den lille lokale plantage, der tidligere har budt på godbidder. I dag var der intet. Så jeg bad konen hente mig efter 20 min. Det var regn og nordvestenvind. Da hun kommer og jeg skal til at stige ind i bilen ser jeg en glente… HHVVAADD… ny art for landet! I NV-kuling… Yep, den er god nok. Sort glente kommer på 50 m afstand og bliver fotodokket. Jeg følger den nu i 45 min, hvor den til sidst mistes pga haglvejr. Rockmund blev underrettet med det samme og efter en time stod kan klar til at x’e, men vi måtte lede i to timer, før kræet blev genfundet stort set samme sted. Men i hus kom den! TO NYE ARTER FOR LANDET PÅ TO DAGE…Svartgleda3

Svartgleda4

Svartgleda6

SiO

Leave a Reply

