Stillits

Sjældne fugle skal ses med kikkert. Sådan udtalte RS sig, da han havde obset mulig blå glente i Lyngby. Derfor har jeg kikkert på mig, så snart jeg kan slippe afsted med det. 12. nov. gav det pote. Da jeg cyklede hjem efter at have afleveret min datter kom en fugl flyvende over mit hoved med et blødt tretonet kald. Jeg hopper af cyklen og ser den først nedefra, hvor jeg er halen, der har et indhak på midten. Siden så jeg den bagfra i kikkerten, da den flyver væk fra mig. Jeg ser stort gult vingbånd på den sorte vinge, der strækker sig helt ud til forkanten på vingen. Halen er sort med hvide sider og hvidt på baggkanten samt hvid overgump og brunlig ryg. Den fløj nordpå, så jeg så ikke hoved eller forside af fuglen. Jeg kunne følge den langt ud mod nord og så den ikke sætte sig. Jeg cyklede ud og eftersøgte den uden held. En kort obs af endnu et hit.

SiO

Leave a Reply

