Bjergvip i stedet for ismåge

pb229818

Shetland lavede ismåge igår. I dag troede jeg det skulle være min tur. 4 ud af de seneste 5 ismåger på Færøerne er set nov/dec. Det samme er 19 ud af 23 på Shetland. Så jeg begyndte med at træske havnen rundt. Det gav ca. 30 sortgrå ryler, men ingen sjove måger. Jeg beslutter mig for at gå i de 20 cm sne langs en bæk. Her jager jeg først en enkeltbekkasin op sammen med 5 dobbelte. En ny årsart, men dog en regelmæssig gæst på Færøerne. Lidt efter stryger et gult lyn op. Jeg ser det 2½ sekund, men ser hvor det lander. Jeg sniger mig langs bækken mod stedet, hvor lynet landede. Jeg når at skræmme 2 dobbeltbekkasiner, 1 gråand og en krikand op, men genfinder ikke lynet med det samme.

BJ er V.I.P.

BJ er V.I.P.

Heldigvis, deroppe for enden sidder der en  nydelig bjergvip.  Jeg når at få et par fotos, så stryger den lang væk og jeg gider ikke eftersøge den, for jeg fik billeder.

At Brøndby så smadrede Søndertyske 6-0 gjorde bare dagen endnu bedre. Ismågen må vente til i morgen.

Den skal hedde BoT

Den skal hedde BoT

SiO

Leave a Reply

